söndag 24 juli 2011

Retrobloggresa

Är tillbaka efter en mycket trevlig resa tillsammans med flera andra retrobloggare. Det var Femtiotalsjakten, Porslinan, Porslinsbloggen, 50-tals keramik och jag som tog en runda i Dalarna med omnejd och besökte en massa loppisar och några antikaffärer.
    Dessutom stannade jag i Stockholm några dagar innan och fick även en guidad loppisrunda där av Porslinan. Totalt dessa sex dagarna så hann jag med över 50 loppisar och antikaffärer, och naturligtvis blev det några fynd också!


Jag både köpte saker på loppisarna och bytte till mig grejer av de andra bloggarna, men nu först så visar jag bara inköpen - byten får vänta till nästa inlägg.
    Stor skärbräda Digsmed - 235 kr (jag har en liknande mindre förut), Gul Holmegaard flaska - 75 kr, Bakom den en bok "Modernismens byggnader" - 5 kr, Blå "Kvartett" plastbricka av Stig Lindberg - 10 kr, På den en ljusstake av gjutjärn med text "Made in Denmark" - 20 kr, Ett kaffefat Colorado (svåra att hitta) - 3 kr, Gräddsnipa Rörstrands "Entré" - 70 kr, Blomkruka UE "City" - 30 kr, Och ett reklamfat för Stockholmsutställningen 1930 från Gefle porslinsfabrik, formgiven av Percy om man skall tro säljaren - 100 kr. Separat bild på denna nedan.

12 kommentarer:

La mômes Old fashioned sa...

Sjukt roligt att läsa bloggarna från samma resa :) Gillar fatet från Sthlmutställningen, det skulle jag absolut ha köpt om jag ramlat över det.

Yvonne sa...

Å va snygg skärbrädan var!!!
Å va trevligt vi hade!
Undra vart vi ska va nästa sommar *ler*

eli sa...

En litet mer stylish samling loppisfynd än min :-) Det var bra att vi alla letade litet olika saker. Fatet är så vackert!

trillivippa sa...

Orkade du loppa idag med? ;)
Det har tagit mig hela dagen att diska och fota alla fynd, nu orkar jag knappt blogga...

form55 sa...

La Momes... - Jodå, fatet är fint. Jag har ju nästan en liten samling minnessaker från den utställningen, så den passade bra!

Yvonne - Du får absolut försöka komma med nästa år också, om det blir en resa då, vilket jag hoppas!

Eli - Visst var det bra att vi letade efter olika saker och även tipsade varann. Skall det bli någon ytterligare medresenär nästa år så är det bra om vi tar med någon som inte gillar samma saker som vi :)

trillivippa - Om inte jag skulle orka loppa så är jag nog svårt sjuk :) Sju loppisar blev det idag, men lite tröttare än normalt var man allt. Diskning kan vänta.

Gila sa...

Holmegaard flaskan var ju ett riktigt kap!

Catherine sa...

Men himmel så fantastiskt, en loppisletarresa med retrobloggare. Rena rama drömsemestern!

Randiga Tråden sa...

Holmegaardsflaskan, säger jag bara. Så snygg.

Nadja sa...

Holmegaardflaskan - underbar! Den hade gjort sig mer än vacker i mitt tomma köksfönster. Måste hitta fint färglatt att bygga på höjden med. Tack för inspirationen.

Fynd Dagboken!! sa...

Har en liknande ljusstake men den är även märkt
IHQ som står för : Jens Harald Quistgaard
Fin var den i alla fall

form55 sa...

Holmegaardflaskan var ett jättefynd. Det skulle vara trevligt att fynda några till i olik storlekar och färger, men egentligen har jag ingen självklar plats till dem.

Aha, Quistgaard är formgivare till ljusstaken! På min står inte IHQ, men det står M31 eller M91 - lite svårt att urskilja.

Allt det gamla goda sa...

du fyndade alltså en coty-kruka för 30 kr? jag är avis. de är ju annars så dyra, jag tror jag gav minst 100 för min, kanske 150..