måndag 25 juli 2011

Bytte till mig detta på bloggresan

Då kommer vi till de byten som vi passade på att göra. Jag hade med mig en hel del till Benny på Porslinsbloggen och fick en hel del i retur av honom.
    Längst till höger syns ett stort vitt fat, och det är det största uppläggningsfatet från servisen Colorado som jag samlar på. Det bytte jag till mig av Yvonne på 50-tals keramik!


Resten av grejerna kommer från Benny, och det är - från vänster - Tre björnar i teak (fint snidade), dock omärkta. Ett gult och ett blått platåfat från Gustavsberg från 1953. Nu har jag tre av varje och fick idag ett tips att det finns pastellgröna som jag kan komma över billigt.
    En liten vit skål från Gustavsbergs serie Vinda syns också på bilden - perfekt då jag hade den större storleken. Fem limegröna kaffekoppar Colorado bytte jag också till mig. Fat till dessa sökes, oavsett färg!! De smala ljusen passar bra till min danska ljusstake som jag visade igår. Till sist en pastellgul skål från Gustavsbergs Pastell som ligger på det vita Coloradofatet.
    Nästan bara grejer från Gustavsberg med Stig Lindberg som upphovsman märker jag nu!

5 kommentarer:

faaglarna sa...

Hur är märkningen på Coloradokopparna?
Nyfiken

form55 sa...

Det är ingen märkning alls. Kanske har det funnits en men att den har nötts bort.

Yvonne sa...

Ja fatet kommer få ett mycket bättre liv hos dig ;) Med en massa kompisar *fniss*

Alla Borgströmvaser har nu flyttat in hemma hos mig och hälsar så gott!
Nu fortsätter jakten!

trillivippa sa...

Det är inte så svårt att lista ut vad du gillar. ;) Snyggt med alla delar samlade såhär, platåfaten är så kaxiga i formen.

form55 sa...

Yvonne - Ja, här får fatet sällskap av många släktingar! Och Borgströmvaserna trivs bättre hos dig. Kul när båda blir nöjda!

trillivippa - Nog syns det vad jag vill ha. Och många platåfat har man sett, men dessa är ju de snyggaste! Har fler på gång samt ny info om dessa.