lördag 30 juli 2011

Digsmed skärbräda och Californiaskål

Igår blev det ett besök i Retroprylars butik i Trollhättan. Det var större än jag hade förväntat mig, och jag gick därifrån med en fin skärbräda från Digsmed. Den ser oanvänd ut - det brukar åtminstone vara några skärmärken i träet, men inte i denna. Det blir säkert något mer besök där i höst!
    Idag köpte jag en skål ur serien California från Rörstrand. Den är gul och grå inuti och svart utanpå. Ingen raritet, men inte vanlig heller i dessa färger. Men jag skall inte börja samla på denna serie igen så det får bli bytes/säljes.


Eftersom jag har ett antal skärbrädor nu så funderar jag på att sätta upp dem tillsammans på väggen i köket. De flesta har jack eller hål för upphängning från början. Men det får bli i nästa lägenhet som jag kanske skall byta till senare i år.

Inga kommentarer: