torsdag 28 juli 2011

Antikmässor i Helsingborg

Igår tog jag bussen till Helsingborg och de tre antikmässorna som äger rum samtidigt där. Med facit i hand så hade det inte varit någon idé att besöka de två mindre, men det vet man ju inte förrän man har varit där och sett vad som såldes.
    I alla fall så fanns det mycket fint (och dyrt) på den största mässan! I detta inlägg så visar jag bara vad som inhandlades där - annat fint som jag såg där kommer i nästa inlägg.


Jag hade en något begränsad budget så mängden inköp blev en aning klen, men det blev fina grejer som jag blev nöjd med i alla fall!
    Längst till vänster en Åsedavas, men den köpte jag åt Benny på Porslinsbloggen som samlar på denna serie. Jag har skaffat en sådan åt honom förut, men denna är större. Ett vitt Partyglas från Johansfors med höjden 10,5 cm - hade jag inte förut i vitt. Och en blåsvart kryddburk från Rörstrand med "Senap" som jag inte hade i samlingen förut heller. Skeden är från Genses serie "Spektra". Jag har ett par delar och överväger om jag skall skaffa fler - den är inte dum alls.
    Men det bästa var ändå delar till kryddsatsen i Colorado från Gustavsberg. Sockerströaren hade jag förut, men det gick bara att köpa hela paketet. Eftersom de andra delarna är riktigt ovanliga i dessa färger så fick jag slå till. Priset var inte det minsta billigt...


Detta innebär att jag nu har hela kryddsatsen i limegrönt! Skulle inte tro att det är många som har det. :) Dessutom fick jag ju ett svart lock så i svart fattas nu bara senapsburken, och i vitt endast locket till senapsburken. Så skulle jag få tag på en svart senapsburk med vitt lock nu så skulle det vara helt perfekt!

6 kommentarer:

Randiga Tråden sa...

Colorado kryddserien ser jag aldrig ute till försäljning. Den är så snygg.

elof sa...

Det var som jag sa, dyrt! Jag såg dom coloradodelarna men visste inte vilka du skulle ha, skoj att dom fanns kvar!

Anonym sa...

Grattis till Coloradoinköpet!!! Jag skall upp åt Strömsundshållet(finns många fina loppisar där)så jag håller ögonen öppna åt dig!

DeBeer/Erica

trillivippa sa...

Bara riktiga kvalitetsköp, som vanligt när det gäller dig! :)

eli sa...

Hm - gick min kommentar inte fram? Jo: Jag håller med Trillivippa. Du väljer kräset - och det är en fröjd att se dig in action :-)

form55 sa...

Randiga tråden - På loppisar har jag aldrig sett den, bara på mässor och i antikaffärer.

Elof - Vem annars skulle köpa dem för de pengarna? :) Jag lyckades i alla fall pruta ned dem två hundra.

Erica - Tack! Lycka till, men leta gärna efter den lilla konformiga och senapslocket i mörkgrönt. I ljusblått alla delar utom den större konen, och mörkblåa, rosa och turkosa delar saknar jag alla kryddelar.

trillivippa och eli - Det krävs numera lite mer för att man skall gå igång (som en gammal bil ungefär...) Synd bara att det med tiden blir svårare och dyrare att hitta något man gärna vill ha.