torsdag 14 juli 2011

Gul Quistgaard fonduegryta

Innan jag hämtade Luxuspegeln igår så hann jag en vända till Erikshjälpen. Jag är inte där så ofta eftersom jag inte hinner dit i tid på Onsdagar, och på Lördagar är det så mycket annat på gång på närmare håll. Men eftersom jag har semester nu så hann jag dit i god tid efter en annan loppis (som inget köptes på).
    Jag skummade av hyllorna snabbt men missade nedersta hyllan vid kassan, men såg den sedan på andra varvet. Handtaget var nedkletat med färg och även emaljen hade fått fläckar här och där. Jag antog att den gick att fixa i ordning så jag köpte den för 125 kr som de ville ha. Jag har inte lagt ned så mycket jobb på den än, men den är redan mycket finare!

(tyvärr lite suddiga bilder, men min lägenhet är så mörk att det sällan går att ta bilder snabbare än 1/4 sek)



På andra bilden syns även en röd likadan som jag köpte på GPs jätteloppis i våras för 50 kr, men jag märker nu att en liten detalj fattas på den i underdelen. Jag har väl inte tänkt att ha fondue i två grytor samtidigt så det är ingen fara, speciellt när den inte var dyrare.
    Det finns flera grytor i olika storlekar och färger i samma serie av Jens Quistgaard, och jag tycker att de är jättesnygga! Hoppas att fler sådana dyker upp på loppisarna framöver!

4 kommentarer:

La mômes Old fashioned sa...

Mycket fina och färgglada!

Jess sa...

Superfina. Har aldrig sett dem förut. Blir riktigt sugen på sjuttiotalsklassikern fondue :-)

Petronella sa...

Hej igen och tusen tack för hjälpen! Så lustigt, om det ska vara ett lejon så är det ju verkligen mycket som saknas.. Och borde således vara billigare än 275 spänn, vilket ocker! Å andra sidan undrar man ju över den vita "knappnäsan" som inte verkar finnas på lejonet.. Ditklistrad i efterhand? Hmm... Intressant hursomhelst, tack för att du tog dig tid :)

precis en sån sa...

Jag får gratulera till fyndet! Otroligt snygga båda två. Du får ordna ett fondueparty nu!