fredag 29 juli 2011

Mässbilder

Ett bildsvep från Helsingborgsmässan. Jag var dålig på att kolla priser och försäljare, så förvänta er inte att jag har koll på det.



Detta såg jag i häppväg.


Fantastiskt fina ravennaskålar!


Kan detta vara Omersa? (den närmast kameran alltså) Katrin vet nog.


 Snygg bokhylla, och extra snyggt ihop med den blåa väggen!


 Hövdingstolen av Finn Juhl. Fanns där även förra året. Tror den kostade runt 100.000 kr.


 Ett väldigt påkostat rökbord! Säkert unikt.


 Fin nonfigurativ skulptur av mässing.


 Fina Bartling litosar, men...


...en oljemålning av samme man smäller högre! Kostade 1.775.000 kr.


Denna tavlan bestod av riktiga penslar - kändes sådär.


 Fåglarna kostade 1.200 kr. Jag var sugen men ekonomin sade stopp!


 Enormt stor Elmevas - eller är det något annat?


 Silversmycken på jakarandaplattor och små fat - riktigt ögongodis!


 Skall man ha en flygel så får det bli en sådan här i teak! Men då får man ha mer plats och bättre ekonomi!


 Stor fot för Nagelmoduler! Kostade 7.000 kr. Det hade jag inte med mig...


 Picknickkoppar är inte lätta att hitta. Faten är ännu svårare ser det ut som.


De flesta är av PO Ström, men inte den med ett blått klot på verkar det som.


Till sist en bild från huvudbyggnad A - som egentligen bör tillägnas ett separat inlägg. För här snackar vi 50-talsarkitektur på hög nivå! Teakdörrar och mosaikväggar på toaletten...!

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Är det byggnaden som H55 var i? Ja! Blogga om byggnaden!

form55 sa...

Nej, denna byggnad ligger en bra bit därifrån. Och tyvärr kunde jag inte ta fler bilder i det syftet eftersom det var prylar och folk överallt. För att ta denna bild så fick jag gå dit flera gånger och kolla läget, men först i slutet fanns det ingen kö till toaletterna.

Katrin sa...

Jäpp, noshörningen äe tillverkad av Omersa

e-loppis@t-online.de sa...

Tack för fina bilder! De kompenserar lite för att jag själv missade arets upplaga. Var pa "hembesök" i Skane veckan innan och det kändes lite nesligt att aka tillbaka till Tyskland bara ngn dag innan mässan gick av stapeln. Men atminstone blev det billigare sahär ;-)

faaglarna sa...

Den röda vasen med blå kula är ju en Carnaby från Holmegaard, Per Lütken. Eller hur?