fredag 15 juli 2011

Coca-Cola kyl

Även denna har jag sparat sedan jag sålde min colasamling. Den är gjord av AJO i  Träslövsläge ungefär 1958 skulle jag tro, och den fungerar faktiskt fortfarande. Den har stått i hallen i flera år, men var tänkt att hamna i köket när jag hade fixat i ordning där, men nu när jag letar efter en annan lägenhet så får den stå kvar än så länge tills jag flyttar.
    Den är gjord så att de gula träbackana precis skall få plats. Jag hade fyra sådana också men de såldes med samlingen - lite synd då de kunde varit ett trevligt tillbehör till kylen.

2 kommentarer:

Allt det gamla goda sa...

trevlig kyl - men jag är väldigt förtjust i affischerna som hänger över den! du har visat dem tidigare väl? och jag har säkert då också sagt hur fina jag tycker de är. :)

form55 sa...

Jag har mycket riktigt visat dem förut, men du hade inte kommenterat dem då.