måndag 2 augusti 2010

Teakskulptur


En snygg nonfigarativ skulptur av ljus teak. Inköpt i Markaryd förra året för 50 kr! Inte alls farligt högt pris! Här sedd snett ovanifrån.


Jag vet ingenting om den, förutom att den passar bra hemma hos mig! Den är omärkt - jag vet inte ens om den är gjord på 50-talet eller förra året. Men det spelar inte så stor roll tycker jag, huvudsaken är att man gillar den.
    Men skulle någon av er läsare veta något mer om den så skulle jag uppskatta att ni meddelar mig om detta!


Här är skulpturen visad från olika håll. Just nu står den i fönstret, men jag flyttar runt vissa saker tills de hittar sin plats, och det har nog inte denna gjort än. Jag skulle gärna vilja hitta fler liknande saker, men den gör sig nog bäst för sig själv och inte i grupp.

4 kommentarer:

precis en sån sa...

Är den märkt/signerad på något sätt?

Randiga Tråden sa...

Så snygga dina tre ströare är uppe till höger.

form55 sa...

precis en sån - nej, tyvärr är den helt omärkt.

Randiga Tråden - Det är sockerströare från servisen Colorado från Gustavsberg. Jag samlar på den servisen och ett utförligt inlägg kommer om några veckor. Tills dess samlar jag fakta och delar.

Lybtar sa...

Snygg, har aldrig sett något liknande.

Gillar texten under din "head".