lördag 6 juli 2013

Nyfyndat

Har inte haft mycket tid till loppisar, men några besök har ändå hunnits med. Rekordmånga säljare på bakluckeloppisen idag, men jag hade otur och fick se flera fynd försvinna till andra som var någon sekund före mig.
    Men detta har jag släpat hem i alla fall!


Teaksnurrbrickan är från Digsmed, och jag har två liknande förut men ingen identisk. På brickan två glas från Reijmyre - en grön Lorry och en röd Tosca. Men den röda är lite större än de röda jag har tidigare så det är nog en vas. Svart sockerskål med lock från Gefle och en ljusstake av Jens Quistgaard.
    Ett okänt rökfärgat glas hittade jag för en femma. Tyckte mest att det var fin form på den. Till höger om den en räkskål från Gullaskruf. man ser dem mest i ofärgat glas, men denna kallas ibland för petroliumblå. Den stora blåa vasen är från Alsterfors, men inte av PO Ström.
    Två tekoppar från Gefle av en modell som inte har något namn utan bara ett nummer ser det ut som. Koppen med två öron är däremot från Rörstrand och heter Äppel Päppel. Tallrikarna ser man då och då men denna var ny för mig. Till sist en teakfisk med hål i för servering av småplock.

Inga kommentarer: