söndag 28 juli 2013

Helsingborgsmässan - inköpen

Ja, egentligen så köpte jag bara en sak på mässan. Men jag kom hem med tre saker eftersom jag gjorde byten med två personer.
    Det jag köpte var en teburk av Signe Persson-Melin från H55-serien. Då utbrister kanske den uppmärksamme läsaren - hade du inte en sådan förut? Det hade jag, men denna var mindre än den jag redan hade. Roligast hade det varit med en ny kryddsort, men de andra två som jag såg där hade jag redan, i samma storlek också.


Den randiga glasvasen från Alsterfors bytte jag mot en bunt bestick som jag hade fyndat billigt på loppis. Det bytet gjordes för över en månad sedan, men nu fick jag vasen.
    Den vita karotten är största storleken från Gustavsberg Colorado. Så nu har jag alla tre storlekarna av de vita. Saknar den minsta i svart om ni ser den. 17,5 x 13 cm stor är den.


Här är en bild på båda mina teburkar av SP-M. Det var den mindre som jag köpte nu. Man undrar hur många modeller det finns om man även räknar storleksvarianter!
    Höjderna på dessa utan korklocken är elva och åtta centimeter.

1 kommentar:

DeBeer sa...

Grattis till fina små fynd :-)