torsdag 25 juli 2013

Loppisresan 2013 - resten av prylarna

Här är resten av inköpen jag gjorde förra veckan. Och ett par gåvor också. De är liljanljusstaken som jag fick av Erica med Manganiabloggen. Och den fina teakasken från Söwekonst minsann fick jag av Stina med bloggen Allt det gamla goda. Stort tack för dessa tjejer!
    Dessutom ser ni tre armband av teak (en svartmålad). Jag har flera förut som dessa kommer att användas till något helt annat. Två norska bestick med teakhandtag och två förrättsgafflar från Nilsjohan Soraya - hade inga sådana förut och vill gärna ha 2-4 st till. En bordständare från Ronson med teakbas hittades också.


Och tre små skulpturer av abstrakt art kom med hem också. Den vänstra gick tyvärr av i toppen under resan. Jag får fila till den och måla om.
    De båda svarta är av trä, men den vita i mitten verkar vara av något mineralartat. Konstnärens namn står i botten - Börje Wahlström, och den är nog ganska nytillverkad. Fick med den på köpet när jag köpte ett par andra saker. Men jag gillar den ändå.


Tre DVD-filmer, en bok, en bunt vykort och tidningar av både äldre och nyare datum. Boken köpte jag i Stockholm på rea i en bokhandel och handlar om paret Eames. Och de tre DVD-filmerna köptes i Täby på loppisen. Mad Men årgång fyra och de båda årgångarna av Riket med Ernst-Hugo i huvudrollen!
    Tidningarna blev två nummer av tidningen Modernism som brukar ha finfina artiklar. På Bacchus antik kan man köpa dem för 60 kr/st , och det är under halva nypriset. Och de fem numren av tidningen Hem på landet köptes på Wigerdahls värld för en tia styck. De är från 1955-59 och innehåller mycket möbler med info om tillverkare mm.


Plast köpte jag lite också, men det är inget jag skall behålla. Titta in på facebooksidan så kommer det bild på detta där snart.
    Inom kort kommer ett reportage från antikmässan i Helsingborg också där jag var igår.


2 kommentarer:

Helena Högberg sa...

Nu blir jag nyfiken vad armbanden kommer att användas till?

Gila sa...

Riket och Mad men! Mörka höstkvällar är räddade!