lördag 29 juni 2013

PO lampa och Entré assiett

Extremt svårfyndat på loppisarna nu. Delvis beror det på att jag inte har hunnit leta så mycket pga övertid på jobbet. Snart är det semester och alla vill ha jobb gjorda innan dess.
    Två saker fick jag tag på idag som är värt att visa i alla fall. En stor bordslampa i ofärgat glas från Alsterfors glasbruk av P O Ström och en liten grå assiett till servisen Entré från Rörstrand.


Assietten var riktigt kul att kunna komma över. Jag har haft som mål att skaffa två grå och två limegröna, och nu är det bara en grön kvar att skaffa.
    Här en stökig dukning i blixtljus. Det är klassiskt svenskt sommarväder ute och det blev skumt inne när det kom en rejäl skur!


En grön assiett till behöver jag. Förrättsgafflar också som synes. Besticken är Nilsjohan Soraya.

2 kommentarer:

Yvonne sa...

Vilka fina fynd!
Jag skall hålla utkik efter en grön assiett!

Unknown sa...

Would you want to sell the lamp?