söndag 7 juli 2013

Söndagsfynd

Idag gick det att fynda lättare än igår. Det är tur att det inte är bakluckeloppis varje dag!

 
En Osram "Stella" som jag har fyra likadana sedan tidigare. Men de är ju så fina, och 15 kr var bra pris trots avklippt sladd.
    Två Gense "Saturnus" ljusstakar blev det också. Formgivare är Kjell Engman. De finns i tre storlekar, och dessa är ca 22 cm höga. 40 kr för båda.


Ett nytt par salladsbestick till min enorma samling av sådana :) Det har jag i alla fall läst i en retroroman som kommer att recenseras lite senare när jag har läst ut den.
    Som synes är de från Boda trä, och formgivare är ingen mindre än glaskonstnären Erik Höglund. 50 kr gav jag.


Finsk gryta som är populära! Det kändes som att 70 kr som jag gav var ett rimligt pris.


Dagens största och tyngsta inköp blev en fulsnygg igelkott av stengods som jag inte kunde motstå. Fick ge 150 kr efter lite prut. Hela 30 cm lång och flera kilo tung.
    Har inte hunnit kolla upp märkningen än, men det står Pagfeldt Malmö undertill.


Och en hel hög med bestick av Gense Parad. Ca 25 st och jag gav 40 kr för alla.

Inga kommentarer: