söndag 14 juli 2013

Nytt och bytt

Tätt mellan inläggen nu, men jag ville visa vad jag hittade i helgen samt vad jag bytte till mig av Benny i Porslinsbloggen när vi sågs häromdan. Men nu dröjer nästa inlägg några dagar.

 
 
Senaste tidens loppisfynd. Det fyrkantiga locket kommer från Gefles serie Sol och skall sitta på en smörask. Den återstår att letas upp, eller så byter jag bort locket till någon som saknar ett.
    Annars så är kanske det mesta välbekant. Gräddsnipan från Gefle dök upp nu. Köpte sockerskålen för ett tag sedan på samma ställe. telluskruka och Entré för 40 kr/st. En Quistgaardljustake och en okänd röd i glas - både för en femma styck. Och den lilla i mässing är från Hans-Agne.
    Porslinsskålen med hål på sidan är norsk, från Turi design. och ett par snygga teakprylar. Glaskulan skall jag nog hitta fler av för eventuell julgran om jag får för mig att skaffa sådan på äldre dar. Vet inte om det är Holmegaard eller Alsterfors.


Detta kommer från Benny, och är idel fina grejer! En UFO-ljusstake i en storlek jag inte hade, kopp till Colorados TV-fat av den större modellen och en blå Reijmyre som jag inte hade i den färgen förut.
    Entrékoppen bytte vi. Han fick en limegrön som jag hade i dubblett och fick denna turkosa som jag inte hade i den färgen heller!

3 kommentarer:

DeBeer sa...

Jag är alltid lika imponerad över allt du hittar! Nu kan du börja titta efter delar i (Gefle) Cellodekoren till mig om du springer på dem billigt ;-)

Anonym sa...

Snygga prylar!
Vad är det för metallgrej med hål i man ser på bilden?
Kakan

form55 sa...

Det är en ljusstake för små ljus av Jens Quistgaard för firman Dansk design.