onsdag 10 juli 2013

Falkenbergsfynd och Göteborgsgrejer

Idag tog jag en tur till Falkenberg, dels för att byta grejer och dels för att hämta saker som jag har köpt. Och en loppisrunda fick jag på köpet när jag ändå var där.
    Byten och köpet visar jag sedan, men här kommer de jag loppisfyndade.


Lite mörk bild, men jag tror att det syns bra ändå. Två IRA-burkar för en tjugolapp styck. Mortel i stavlimmad teak för 65 kr. Omärkt, men nog känns den dansk alltid! Och ett brunt oxöga av Kaj Frank för 30 kr. Har ett par förut i andra färger.
    Passade på att ta ett par loppisar när jag kom hem också och köpte ett danskt metallfat med fin form. Har några liknande från Gense men inte identiska. Och ett par små skålar i metall av Laurids Lönborg. Förmodligen inget svensktillverkat upptäcker jag nu - mest danskt och lite finskt.

1 kommentar:

LoppisListan sa...

Morteln var skitsnygg!