tisdag 7 februari 2012

Två kompletteringar

I dagarna har två av mina samlingar blivit ett föremål större. Men än är de inte kompletta så jakten går vidare.


De båda föremålen är en blåsvart kryddburk från Rörstrand av Marianne Westman, och en röd Fugaskål av Sven Palmqvist.
    Fugaskålen bytte jag till mig idag mot några plastburkar från Andreas och Agniezka från bloggen (och butiken) Retroprylar, och kryddburken vann jag på auktion. Det står Mejram på den nya burken.


Här har jag ställt in alla kryddburkar jag har av den mindre modellen i en teakhylla som de kanske kommer att hamna i sedan.
    Men en burk fattas ännu för att den skall bli helt full. Dock finns det fler än en saknad burk att leta efter.


Fugaskålarna är nu sex till antalet av den röda modellen. Det finns sju storlekar så även här fattas en för mig.
    Fugaskålar har jag aldrig köpt på Tradera utan hittat på loppisar, men den sista skålen kanske jag får skaffa den vägen nu när det nästan är komplett!

4 kommentarer:

Agnieszka sa...

Tack för ett bra byte :)
Burkarna och skålarna är superfina.
Färgerna är galet snygga

Vi ses i Stockholm.

Lybtar sa...

Det finns grymt många burkar till att inhandla. Vilken fin hylla du har fått tag på.

trillivippa sa...

Snyggt! Just de här kryddburkarna är ju så fina!

Retrolux sa...

Vilken storlek på skål saknar du? Jag kan kolla om mor min har någon dubblett...