måndag 13 februari 2012

Ljuslyktor

Dessa har jag köpt på mig trots att jag inte har tänkt att behålla dem. För nya för min smak. Så om ni har något som jag gillar så kan jag byta bort en, flera eller rent av allihop!
    Många av er kan säkert detta, men de två till vänster är märkta Royal Krona. Vem som har formgivit och var den tillverkades först är väl inte riktigt känt. Royal Krona uppstod däremot när man slog ihop flera glasbruk. Uppdatera mig gärna om ni vet.
    Och de tre ljuslyktorna på höger sida är ”Eternell” formgiven av Owe Elvén på Orrefors. De finns i tre storlekar och i många färger. De två främsta är ca 8,5 cm höga och den större är 12 cm.


Så om ni frestar mig nu med något riktigt fint så kan dessa byta ägare!

7 kommentarer:

Re-dizain sa...

Jag har funderat så mycket på vad jag skulle erbjuda mot orange och även den gula, inte lätt Jan. Med tanke på att jag är textilare, kanske kan jag fixa en unik soffkudde i 60´s tyg?

precis en sån sa...

Saknar du något i Colorado, eller något annat. Är intresserad av alla lyktorna.

form55 sa...

Re-dizain - Eventuellt något 50-talstyg i så fall, men då får det vara rätt stuk på det.

PES - Det finns ett antal Coloradodelar som jag är spekulant på. Men du hade väl inte så mycket inne?

Gila sa...

Åå den gula royal kronan skulle jag gärna äga...men tyvärr tror jag inte jag har något i utbyte som skulle falla dig i smaken...

Allt det gamla goda sa...

för nya för min smak också, men de kommer säkert att glädja någon annan retrobloggare inom snar framtid! och jag har inget du skulle vilja ha heller..

Fancy Lane sa...

Jag byter gärna till mig den gula om du mot förmodan skulle hitta nåt hos mig. Ska skicka länk till mina bilder till dig. Min blogg är inte helt loppisfokuserad :-)

Sanna sa...

Hej!
Jag har inget att byta mot men är väldigt intresserad av dina 3 Eternell från Orrefors glasbruk. Design av Owe Elvén. (till höger i bild)

Vill du sälja dem så kontakta mig på mail;
sannalanna@hotmail.se

Mvh Sanna K.