söndag 19 februari 2012

Älvsjömässan - bytt och loppat

I samband med mässan hade vi en bytesträff hemma hos Jenny med bloggen La mômes Old fashioned i en mysig retrolägenhet.
    På bilden syns det jag bytte till mig av andra bloggare, och några grejer till som jag bytte till mig av Lampedusa på Retroforum samt köpte på en loppisrunda tillsammans med Stina från bloggen Allt det gamla goda.


Bilden blev en aning suddig, men det syns nog hyfsat ändå. Vi börjar med besticken. Först två soppskedar ur Genses Focus de luxe som jag bytte till mig av Dollybird. Sedan två salladsgafflar ur samma serie som köptes på Lördagsrundan på stan. En gaffel ur Gense Parad för två kr. Och till sist delar ur Gense Spectra som kom från Lampedusa.
    Den gula tallriken är från Gustavsberg Pastella och den kommer från Stefan på bloggen H55.se. Ovanför den två glasflaskor/vaser från Reijmyres Pavane. Den vita kannan är från Gustavsberg och det är även den gröna Argentabägaren framför - dock utan silverdekor. Allt detta kommer från Benny på Porslinsbloggen
    Det svarta melaninfatet från fosfatbolaget (har en röd sedan tidigare - finns i många färger) och konstboken köptes på loppisar för ett par tior.

Nästa två inlägg blir bilder från mässan. Ett med bara konst och en med bara prylar. Skall försöka ta med sådant som inte de andra har visat, även om mina bilder till stor del är liknande de ni har sett hos de andra

3 kommentarer:

trillivippa sa...

En hel del fint i det här inlägget också! Och tack igen för det du hade med till mig!
Hoppas kunna komma ner och loppa lite i Göteborg någon gång under våren - och innan dess hoppas jag verkligen att jag kan hitta lite fina saker till dig med. :)

Maria sa...

Jan, jag är så tacksam för att du tog dig besväret med mina vaser. Jag hoppas kunna återgälda det vid något tillfälle!

form55 sa...

trillivippa - Jag vet att det kan vara svårt att hitta något till mig, men du brukar vara duktig på att hitta grejer. Det kommer!

Maria - Känn dig inte tvungen att göra något åt mig. Men tillfälle kanske dyker upp så småningom.