måndag 31 oktober 2011

Limegrön Colorado gräddsnipa

Äntligen har jag skaffat gräddsnipan i limegrönt! Jag har haft flera sådana på gång, men av olika anledningar har det inte blivit någon förrän nu!
    Jag hade en svart och en ljusblå sedan förut, och nog borde det finnas en vit och en mörkgrön också - kanske även en mörkblå. Och en gul är nästan självklar då de limegröna var gula före 1958. Kanske finns den även i de tidiga färgerna turkos och rosa också.


Har jag då sockerskålar i dessa tre färgerna också? Nej! Jag har TRE stycken limegröna! Så ligger du på en sockerskål i vilken annan färg som helst i Colorado så byter jag gärna mot en limegrön, och betalar frakten åt båda håll.
    På bilden nedan ser du hur sockerskålen ser ut. Det står inte Colorado i botten på den - troligtvis endast Gustavsberg.

3 kommentarer:

trillivippa sa...

Du gör bra framsteg med samlingen! :)
Nu har jag lite koll på hur sockerskålen ser ut också, bra.

Allt det gamla goda sa...

sockersöta små snipor. vad roligt att få se dem!

Re-dizain sa...

Dessa ser ut som små bolliga kycklingar, jättesöta! Det är kul när man kan avgränsa sin samling så som du gjort, blir mer koncentrerat!