söndag 2 oktober 2011

Kistamässan - inköpen

Har just packat upp fynden från antikmässan i Kista denna helgen. Det blev mer prylar än så här, för vi gjorde en del byten också, men mer om detta i nästa inlägg.
    Två bloggträffar genomfördes också, men mer om detta om två inlägg där jag också visar bilder på saker jag inte köpte.


Tre glas från Johansfors från serien Party till min samling. Jag har tre till på gång i ett byte, men dessa är minde än de. Och till min samling Coloradoporslin blev det ett hänkelfat i mörkgrönt - hade inte den färgen på det fatet innan. Dessutom en sockerskål i limegrönt. En sådan hade jag förut, men jag fick denna billigt så kanske kan jag använda den till ett byte.
    Pepparkvarnen i teak påminner om Quistgaards - har inte kollat än om det är den, men i vilket fall är den väldigt fin. Teakfågeln framför den köpte jag faktiskt inte där utan på bakluckeloppisen på Täby galopp idag - kul att ha varit där också!
    Två glas till min nystartade samling Rhapsody från Orrefors blev det också. Och bakom den ännu en blåsvart kryddburk från Rörstrand till min samling sådana - tack Porslinan för tipset, annars hade jag missat den.
    Och till sist skottehunden i keramik av Stig Lindberg i den största storleken! Jag har aldrig sett den till salu billigare än tusenlappen, men denna fyndades faktiskt för 200 kr. De är ömtåliga och ofta ser man skadade exemplar där öronen eller svansen är naggade. Nedan en bild på alla tre storlekarna.

3 kommentarer:

petrogylv sa...

Jätteroligt att se dina fynd riktigt fina saker som vanligt,grattis!

Gila sa...

Grattis till fynden. De tre hundarna är så fina ihop. Jag var på mässan idag men har inte gjort inlägg om den än. Kommer till veckan.

Herr Movarp sa...

Aha, du fick med dig en burk i alla fall, den såg jag inte!