torsdag 6 oktober 2011

Colorado kaffekopp modell D

Denna är inte så känd, och om någon har sett den så tror man att den bara finns i limegrönt. Men som med de andra delarna i serien så var färgerna mer pastellartade före 1958. Jag bytte ju till mig två sådana koppar av Erica med bloggen Mangania förra helgen, och fatet hittade jag på loppisresan i somras tillsammans med flera retrobloggare.
    I och med att man ändrade färgerna 1958 så kom koppen i limegrönt, men även i ljusblått (kanske även i mörkgrönt t ex). Till dessa skall det vara svarta fat, och sådana söker jag! Hör av dig om du har sådana som jag kan få köpa eller byta mot något du söker!


Så här ser det svarta fatet ut. Faten (och även kopparna) är omärkta i botten och har en liten ring som de står på.
    Två nya bilder som visar fatet bättre från både ovansidan och undersidan.




7 kommentarer:

Randiga Tråden sa...

Snygg.

Agnieszka sa...

Riktigt läckert!

Allt det gamla goda sa...

åh, läcker färgkombination svart/limegrön!

Anna sa...

Väldigt snygga! Svårt när de är omärkta, men jag ska spana efter fat!

trillivippa sa...

Spännande! Sådana har man säkert stött på någon gång men inte brytt sig så mycket om eftersom de är omärkta. (Tänker då särskilt på faten.) Men nu vet jag att de är värda att hålla utkik efter! :)

DeBeer sa...

Jag fortsätter att spana åt dig och hoppas att jag finner fler :-)

form55 sa...

Tack! Både koppar och fat i alla olika färger är intressanta.