söndag 9 oktober 2011

Helgens loppisfynd

Det såg dåligt ut med fynden igår, tills jag lyckades hinna in till min lokala loppis precis innan de stängde. Där hittade jag Californiaskålen för en tjuga och Reijmyrekaraffen (?) med etikett för 30 kr - man kanske skall gå dit oftare nu.
    Idag blev det en gammal kaffeburk för 40 kr, och en liten teakskål (för stor för att vara en äggkopp) från Laurids Lønborg för en tia. Den gamla fina amerikanska pennvässaren i finfint skick kostade 25 kr och de två knivarna från Nilsjohan fick jag för en femma styck.

Uppdatering! Detta är ostknivar med namnet "Svarte Rudolf" Tack Ingrid för info! Formgiven av Adam Thylstrup.

Förra helgen bytte jag till mig två bestick med teakskaft från Erica med bloggen Mangania, och idag hittade jag två likadana till - i originalask för 40 kr.
    På asken ser man att de är norsktillverkade! Då vet man det, men jag vet fortfarande inte riktigt vad de skall användas till! Olivbestick trodde säljaren...


Lägger in en bild på pennvässaren lite snett bakifrån, tillsammans med den jag hade förut. Inte dum den heller!


Denna vas hittade jag i alla fall ganska tidigt igår. Åseda glasbruk tänkte jag först, men det verkar det inte vara. 13 cm hög är den. Någon som vet?

5 kommentarer:

Lundagård sa...

Åh, pennvässaren, vilken snygging :-)

form55 sa...

Den är klart läcker! Har lagt in en extrabild på den nu.

Allt det gamla goda sa...

teakskålen kan du ha till flingsalt! snygg kaffeburk och snygga pennvässare.

DeBeer sa...

Grattis! Du kom med i nya nr.2 av RETRO på sidan 57. De hänvisar till ditt inlägg om Colorado i din Blogg!

trillivippa sa...

Läckra pennvässare! Och Californiaskålen var ett bra fynd. :)