tisdag 4 januari 2011

Oväntat fynd

Vi fick en utmaning av boggen stajnich om att visa ett oväntat fynd. Jag fick fundera ett tag, men sedan kom jag på att jag kunde visa denna mugg som jag hittade på en välbesökt loppis strax innan jul.


Muggen kommer från servisen California av C-A Stålhane, tillverkad av Rörstrand och är kanske den ovanligaste delen i serien. Jag kom till loppisen över en timme efter att den hade öppnat och hade inte förväntat mig att hitta något direkt, speciellt inte då loppisen är väldigt populär och flera hundra personer trängdes därinne.
    Men så stod den där på en hylla, helt öppet och priset var bara fem kronor! Den är gjord 1954 enligt stämpeln i botten och i fint skick. Helt otroligt att inte någon har sett den, men de flesta kanske inte tittar bland muggarna då det nästan alltid bara är nytillverkade saker - men bara nästan...

6 kommentarer:

Stina sa...

Den va snygg! Härliga färger och snygga ränder! Aj lajk!

TUSEN VASER sa...

Stilren och fräsch mugg! Rolig utmaning av stajnich ska se i mina gömmor vad jag ska välja;)

trillivippa sa...

Sådärja, trillade nästan av stolen när jag såg den! :)
Håller med om att man sällan hittar äldre muggar så det här var verkligen ett oväntat och superläckert fynd! Och priset kan man ju knappast klaga på heller...

khina sa...

Att den stod kvar och väntade på dig... Å än en gång, kunskap lönar sig! Ska tänka till här hemma om nått riktigt oväntat fynd.

Deco a la retro sa...

God fortsättning!

Lybtar sa...

Kul Jan!
Snygg som bara den...Grattis!