lördag 26 april 2014

Förkromad skapelse

När jag bytte ut och byggde om min BMF-ljusstake av förkromade nagelmoduler (Nagel är namnet på en av formgivarna) så tog jag inte med skålarna och fötterna som jag hade till den förut. Jag ville ha ett rent och skulpturliknande form, och då blev de över.
    Men jag ville behålla dem ändå så jag kom på en idé - så här skulle man ju kunna göra!


Tre fötter och tre skålar är det på bild, men även tre kulor som förut satt på en modul av den mindre modellen som jag nu har bytt bort mot den andra ganska vanliga modellen.
    När jag köpte några moduler på Tradera så var paketet mindre bra packat så en modul hade gått sönder. Men att kassera den pga det vore synd tyckte jag, så den har väntat på ett bra tillfälle för att använda den som nu kom. Jag sågade av även de andra två kulorna och filade till dem, och satte en på varje ben!
    Få se om denna passar in någonstans. Kanske hamnar den i stringhyllan om det inte ser konstigt ut...

Inga kommentarer: