söndag 6 april 2014

En stor blåsvart MW-burk till

Flitiga läsare har säkert inte missat att jag samlar på Marianne Westmans kryddbukar av modellen med ett svart band mitt på och blåa "katthuvuden" över och under.
    Dessa finns i olika storlekar, och den största storleken (0,5 liter) hade jag bara en av tidigare - den till vänster, dvs Parmesan.


Jag fick ett mail från en av mina läsare att hon hade en med Pickles på, och den fick jag köpa om intresse fanns - och det fanns det förstås!
    Denna storlek finns endast med fem olika texter på enligt några samlare av dessa, men nog kan det finnas någon ännu okänd variant där ute! De tre kända som jag saknar är Pomerans, Mandel och Lagerblad. Ser ni dem så tipsa mig!

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Pomerans är ytterligare en att lägga till på saknas-listan

form55 sa...

Tack! Har ändrat i texten nu.

Erik N. sa...

Fyndade Mors bästa sylt, på en lantloppis. På det locket var det utsvarvat en integrerad knopp. Tjänstgör nu i ett Erskine-hus från... just det: -55! Lingonsylten blev så mycket godare! ;)