tisdag 19 juni 2012

Söndagens fynd

Även i Söndags var jag på bakluckeloppisen. Kom dit sent eftersom jag vände när det började regna så jag tog en annan loppis emellan. Men det blev fyndat ändå!
    Fem Partyglas från Johansfors köptes billigt för eventuella bytens skull - jag hade dem i samlingen redan. Även fyra sherryglas från Orrefors, modell Rhapsody. Och den gröna vasen är från Åseda glasbruk.
    Det blev inte bara glas utan även en DVD och två VHS-filmer för sommarens regniga semesterdagar.


Kan även meddela att jag idag fick ett fint teakhandtag till min finska gryta på posten! Fint skick och rätt storlek! Tack Katrin! Riktigt kul att den blev komplett!



3 kommentarer:

RETROknoppen sa...

Får man kommentera Party-glasen att dom är verkligen fina?!
Innan jag blev "medveten" så hittade jag ett glas på loppis för 5kr. Den hamnade bland de andra udda glasen i en vitrin. Jag är nog mer observant och sökande nu,,, ;)
Önskar dig en trevlig midsommar!

Lybtar sa...

Åh, vilka fina glas. Vi valde ju bort majorna för Härryda.
Men kul att du hittade så mycket fint.
Så bra också när bloggvänner kan hjälpa till med att komplettera delar.

DeBeer sa...

Jag kan mycket väl tänka mig att byta till mig partyglas!!!