lördag 16 juni 2012

Bakluckeloppis

Trots utlovat regn (som aldrig kom som tur var) blev grusplanen vid Slottskogsvallen full av bilar idag. Men hade det varit kanonväder så brukar planen intill bli halvfull också.
    Det var lite segt i början, men sedan dök några fynd upp som jag blev nöjd med. Skall behålla en del och byta bort en del.


En burk av teak, troligtvis för tobak såg spännande ut. På nästa bild ser ni märkningen i botten. Blomkruka för en tia, en intensivt röd Aladinlykta från Höganäs för 20 kr. Framför den en liten plastburk av Erik Kold för en tia.
    Den gula runda sockerströaren tror många att Stig Lindberg har gjort, men det är Karin Björqvist, och den ingår i en sats som heter Rondell som gjordes 1955-1961. Framför den två små gafflar från Gense Thebe för en tia styck.


När jag vände på burken så såg jag att det är fina grejer! Kay Bojesens grejer brukar det vara kvalitet i. Och jag gav bara 25 kr.
    Jag skall bara rengöra den och olja in med teakolja så kommer den att bli ännu finare!

5 kommentarer:

Lybtar sa...

Vi var också där idag :)
Krukor letade jag efter det är det jag vill ha för tillfället, men hittar noll:
Det var mycket leksaker och kläder...

Christiaan sa...

Grattis till dina fynd och främt Kay Bojesens burk, hoppade över bakluckeloppisen pga utlovad regn som aldrig kom... Valde det andra stället som var uruselt köpte faktiskt inget alls där så du valde rätt... Synd kanske imorgon.

faaglarna sa...

Snyggt köp med teakburken. Grattis!

Gunillas sa...

Kul, jag köpte också en Alladin idag!

UpsalaEkeby sa...

Fina fynd!

Teakburken var ju jättesnygg!