söndag 10 juni 2012

Nostalgifestivalen

Igår åkte jag till Vårgårda och den årliga nostalgifestivalen. Jag var där de första åren men de senaste två åren har det krockat med annat som jag har haft för mig. Det fick att fynda bättre förr där konstaterade jag.
    Efter första varvet hade jag inte hittat någonting som jag ville ha, men till slut blev det några saker i alla fall.


Ett par Stora Björn från Nilsjohan till hittade jag billigt - denna gången utan kartong. Den svarta skålen är från Gefle och är djupmärkt FW undertill om jag ser rätt. Kanske något för Manganiabloggen?
    Ett tändsticksfordral i teak och en ströare av Johnny Mattsson för en tia styck. Det finns fler ströare i serien i olika storlekar och jag tror att jag vet var jag kan köpa en större.
    Korkskruven och kapsylöppnarna är oanvända och ligger i originalkartongerna. Kommer från Thor Björklund & Sönner A/S i Lillehammar, Norge.


Och så här ser de ut i närbild. Jag gillar speciellt korkskruven! Det finns bl a salladsbestick från samma tillverkare som man ser ganska ofta på loppisar. Jag har även en gaffel med två spetsar därifrån som jag har visat tidigare.
    Frågan är om de även gjorde vanliga matbestick? Jag har inte sett några men det är inte omöjligt!

3 kommentarer:

DeBeer sa...

Jepp!!! Jag är intresserad av skålen :-)
När skulle du komma till Sthlm?

Lybtar sa...

Vi har väl haft nostalgifestival i Gbg?
Har för mig att vi var på den, men det kant ha varit ngt annat.
Skönt att du hittade ngt i alla fall så du inte åkte i "onödan"

trillivippa sa...

Trevligt att du hittade något där i alla fall! :) Tändstocksfodralet var särskilt snyggt!