måndag 13 december 2010

Största Vindakrukan

Jag har tidigare skrivit om blomkrukan Vinda från Gustavsberg - se här! Igår hittade jag den största storleken av de fem! Man ser inte den största storleken så ofta.
    Det var väl inget jättefyndpris, men hade jag köpt den på Tradera så hade den nog blivit dyrare, speciellt då frakt tillkommer.


Passar på att lägga in två bilder från en katalog som jag fick från Benny på porslinsbloggen efter förra inlägget. Här ser man att det finns två storlekar på vaserna, och så fick jag bekräftat att det bara finns två storlekar av skålarna.
    Nu fattas bara en storlek på krukorna efter att jag har fått paketet med två krukor som jag har bytt till mig, men den näst minsta bör inte vara svår att hitta.


1 kommentar:

trillivippa sa...

Gillar verkligen Vinda-serien, den är så snygg! Och vasen med nr 253 var något alldeles extra...!