tisdag 14 december 2010

En svart Pungo till

Pungo har jag också skrivit om tidigare - titta här! Den svarta som jag hade förut såg så ensam ut på hyllan så jag fick skaffa en kompis till honom. Ärligt talat så är jag heltänd på svarta Pungovaser nu så jag blev glad att kunna komplettera med en till.
    Nu har jag fått arrangera om i hyllan för att kunna få plats med dem, och skulle en liten svart dyka upp till bra pris så finns det nog plats för den också.


Som synes så är den nya (till vänster) i samma storlek som min största vita, alltså 19 cm hög.
    Lägger även in en bild på en Pungoliknande vas som jag såg i en antikaffär i Stockholm i somras. Även den är från Gustavsberg så nog är det vår gode Stig som har varit framme här också. Jag har inte sett någon mer än denna. Kostade runt 5.000 kr har jag för mig!

5 kommentarer:

Stina sa...

Åh vad snygga! Absolut snygg design!

Lybtar sa...

Pungo är tok läckra. Hade gärna haft en/två eller tre hemma men vi är inte beredda att betala så mycket för dem.

form55 sa...

Jag är beredd, men vill inte betala för mycket för MW-burkar. Så man får köpa det man gillar bäst. Och nu har jag dessutom den minsta svarta på gång!

trillivippa sa...

Visst är det värt att betala en hel del för det man verkligen vill ha! Jag har precis lagt en större summa för att komplettera min lilla Scherzo-samling i lila (blev nästan lite väl dyrt när Tradera-pulsen lagt sig).
Så lycka till med den lilla svarta! :)

Och jag fick hem min lilla fågel igår, stort tack igen Jan! Nu står den och myser bredvid den röda. :)

Lybtar sa...

Jan, förstår precis hur du resonerar. Det handlar om hur mycket man verkligen vill ha en sak.