söndag 12 december 2010

Röda glasskålar av Sven Palmqvist

Dessa liknar Selena-serien men har inte den mjölkaktiga färgen som den serien har. Jag har aldrig hört något namn på dessa röda dock.
    Köpte den högra/bakre skålen för 40 kr igår och de andra för några månader sedan - den mindre för 20 kr och den båtformade något dyrare.


Rött glas är alltid snyggt och passande till jul. Jag har sett bilder på fler delar, men dessa köper jag bara till fyndpris då de dyker upp på loppisar.
    Helst vill man ha Ravennaskålar i hyllan. Jag har en liten men en lite större står på önskelistan!

2 kommentarer:

Lybtar sa...

Mycket fina.
Hoppas att du hittar den i modell större, Du brukar ju vara bra på att leta reda på saker.

Agnieszka sa...

Riktigt snygga, härligt julröda!

Vill passa på att tacka för all hjälp och tips på min blogg som jag fått av dig när jag klurar över varifrån eller ven som gjort de prylar jag inte lyckas identifiera!

Önskar dig en härlig tredje advent /Retroprylar Andreas