lördag 4 december 2010

En Osram Stella till

Är just hemkommen från en loppisrunda där jag hittade en likadan elljusstake som jag skrev om för någon vecka sedan. Denna fanns det originalkartong till (även om skicket på den inte var i topp), och då fick jag reda på att den heter Stella.
    Ljusmanchetter i glas skulle sitta i och dessa fanns med till den nya. På sidan av kartongen kan man läsa att typ 72 hade manchetter i klarglas och typ 73 i rött glas.


Denna lyser inte, men det kan vara en glödlampa som är trasig. Det finns en extra med så jag får prova att byta ut den mot de andra en och en. Priset var överkomliga 30 kr, så skulle den inte lysa efter lampbyte så är det ingen stor förlust.
    Tyvärr står det ingenstans om vilket år den är tillverkad, men kanske kan man hitta en reklamannons i någon gammal tidning sedan.


På baksidan av kartongen kan man se några av Osrams övriga produkter vid denna tiden.




3 kommentarer:

Randiga Tråden sa...

Gillar kartongen, den är så snygg.

Lybtar sa...

Den var fin fin.
Vi köpte ju julgransbelysning endast pga den fina orginalkartongen så det gör heller inget om den inte skulle fungera.
Kartongen är liksom konst bara i sig.

form55 sa...

Bara ljusmanchetterna tycker jag är värda 30 kr. Så blir iaf den andra komplett.