lördag 4 juni 2011

Johansfors Party - Skålar

Tar med skålarna också när jag ändå är på gång, men resten av delarna får vänta lite.
     Jag har två storlekar på dessa. Den större modellen är nio cm hög och 18,5 cm i mynningsdiameter. Den mindre är sju respektive 15,5 cm. Jag har för mig att det finns en mindre storlek också, men jag har faktiskt aldrig sett någon i annan färg än svart, vit och lila, men det kan finnas. Den mindre lila saknas i samlingen.
    Eventuellt har inte Johansfors gjort mer än dekoren på dessa. Glaskvaliteten är betydligt sämre än på övriga delar så jag misstänker att de har köpts in från en billigare tillverkare.

2 kommentarer:

trillivippa sa...

Snygga! Synd att de är av sämre kvalitet men de valde i alla fall rätt färger, enligt mig i alla fall. :)

form55 sa...

Jo, jag har märkt att du gillar lila och svart :) Som tur är brukar de inte bli dyra. Jag har köpt alla utom en för 5-50 kr/st.