söndag 26 juni 2011

Johansfors Party - glas i fem storlekar.

Här är alla resterande Partyglas som jag har. De två största (18 cm och 13,5 cm) är väl saftglas. Nästa storlek (10,5 cm) brukar kallas selterglas. De näst minsta (8,5 cm) vet jag inte vad de kallas, men gissningsvis skall de innehålla något alkoholhaltigt. Dessa är inte så vanliga så jag har bara orange och ljusblå av dessa. De minsta (6 cm) bör vara snapsglas.
    Som synes har jag inte ett enda av dessa som är svart, och bara ett (13,5 cm) i vitt. Jag vet i alla fall att de tre största storlekarna finns i både svart och vitt också. Förmodligen gäller det även de mindre. Vet du var de finns att köpa så hör gärna av dig!


6 kommentarer:

faaglarna sa...

imponerande (igen)

Maria sa...

Vilken imponerande samling!

Herr Movarp sa...

Onekligen imponerande, jag gillar de här glasen!

trillivippa sa...

Wow, visste inte att de fanns i så många storlekar. Och det är verkligen läckert att se så många tillsammans! Hoppas att du får chansen att komplettera med vita och svarta i sommar.

sandra sa...

Jag håller utkik åt dig. Har för mig att jag sett svarta och vita på ett loppisställe i Ronneby, måste åka dit och kolla! Jag återkommer!

form55 sa...

Sandra - Det hade varit kanonfint! Köp, även om de är ganska dyra! I så fall får ju trillivippa rätt också!