måndag 9 juli 2012

Nageln växer

Jag har ju två olika typer av Nagelmoduler från tyska BMF. Den kombinationen som står på sideboardet innehåller 39 moduler men den som nu finns i köket hade bara elva st. Lite fjuttigt tyckte jag så jag köpte tio till.
    Det var egentligen så att Anna som har bloggen Retrolux var spekulant på några keramikprylar som jag kunde tänka mig att byta bort. Och eftersom det kan vara svårt att hitta något till mig så delade vi på kostnaden på dessa.
    Jag kanske arrangerar om kombinationen sedan om jag kommer på en bättre lösning.


Årtal på dessa är av någon anledning höljt i dunkel. Jag har sett uppgifter på att den började tillverkas i slutet på 50-talet, men det kan ligga lite önsketänkande i detta för många säger 60-talet.
    I vilket fall så kom mina direkt från Tyskland idag - liksom tio av de elva jag hade förut. De kanske finns på varenda loppis där!?

4 kommentarer:

Lybtar sa...

Klipp den :)

Finns det instruktioner från äldre dar på hur den skall ställas upp eller var det helt efter eget huvud?

form55 sa...

Det finns inga instruktioner. Man kan bygga hur man vill, men jag vill nog helst att den sitter fast i minst två "ben" i en modul innan man bygger på den. Den kan på så sätt bli hur stor som helst, bara man har råd.

trillivippa sa...

Jag var ju bara på en riktig loppis när jag var i Berlin, men just där fanns det en hel del moduler till bra priser. (Min vän köpte 10 st för totalt 80 euro.)
Ska faktiskt tillbaka till Berlin i slutet av augusti och då blir det förhoppningsvis fler loppisar. Så är det någon särskild del du är ute efter så håller jag gärna utkik åt dig!

Viktoria sa...

Vilken underbar tapet!! Du har mycket fint. Man blir alltid lika överraskad! :)
/ Viktoria Mark