tisdag 24 juli 2012

Loppisturen - porslin

I del två skall jag visa porslinet som släpades hem från loppisturen. Först en bild på nyinskaffade delar ur servisen Colorado från Gustavsberg
    Svart uppläggningsfat från antikloppisen på Knektplatsen för 30 kr. Det ljusblåa löksoppsskålen med lock (nagg på locket tyvärr, men skålen är fin) och den mörkgröna saladieren kommer från ett byte med Benny på Porslinsbloggen.
    Den ljusa saladieren hittades på en loppis för 25 kr. Tyckte att färgnyansen var lite knepig så jag vände på den, och upptäckte att den är tysktillverkad! Man undrar hur de andra delarna i den servisen ser ut... Och den ljusblåa djupa tallriken kommer från ett byte med en av mina läsare (bytesobjektet är hos Benny nu!)



Men jag kom hem med några andra porslinsdelar också. Den vita assietten med den svarta randen är faktiskt från Gefles Zebraservis. Det fanns fler men jag nöjde mig med en eftersom priset inte var på loppisnivå.
    Den blåsvarta kryddburken av Marianne Westman bytte jag till mig av Porslinan. Piazzafatet och Termalocket är också ett byte - med Porslinsbloggen och de båda Entrélocken fick jag från H55-bloggen. Hurra för bytesaffärer!


Vill ni veta exakt hur vi åkte så kolla på Porslinsbloggen. Där finns en detaljerad resplan.

5 kommentarer:

DeBeer sa...

Att ni fick plats i bilen med era saker! Fantastisk men jag gissar att större saker blev förbjudna!

form55 sa...

Nejdå. Det var flera som shoppade stora saker. Men vi fick ha grejer i knäna på hemvägen - vi i baksätet iaf.

eli sa...

Och jag hade kasse med lampfötter och min axelväska vid fötterna och en hund i knät :-) Men det var det värt!

faaglarna sa...

Köpte en gul tysk "Colorado" idag. Märkt Made in Germany. Har du stämpel på din?

form55 sa...

En bild på undersidan är tillagd.