fredag 20 januari 2012

Sifon

Köpte denna för flera år sedan. Fastnade för den ovanliga formen - och att den var billig! Kan det vara 60-tal eller är den rent av 70-tal?
    En lite äldre sifon som passar ihop med mina Rhapsodyglas vore förstås bättre, men jag gillar denna ändå!

Uppdatering! Jag har fått info från Elof och Ida om att det skall finnas en kromad fotring på denna som saknas på min.
    Sifonen heter Globemaster och är tydligen lite extra eftertraktad. Bild på en likadan sifon med fotringen kvar tillagd underst.



4 kommentarer:

trillivippa sa...

Jag tycker att den var väldigt snygg - extra mycket just för den ovanliga formen! Och även om du hittar en äldre som passar bättre till dina Rhapsody-glas framöver så kan den här säkert stå som prydnad i köket eller så. :)

La mômes Old fashioned sa...

Mycket fin form. Kan den användas?

DeBeer sa...

Har en stooor i glas med metallnät runt men den läcker i packningen så den är lite jobbig att använda men snygg är den. Men ser du en rund 1L i svart, lila eller petrol så hör av dig :-)

form55 sa...

trillivippa - Jodå, den kommer att vara kvar, och den passar bra i köket när den är röd.

LmOf - Har inte testat den, men det tror jag nog att den gör. Den är hel och fin.

DeBeer - Kanske kan ta lite tid men då vet jag.