lördag 14 juni 2014

Nostalgifestivalen

Idag satte jag mig på tåget och klev av i Vårgårda. Sedan någon kilometers promenad till den årliga Nostalgifestivalen vid Tånga Hed.
    Förutom en massa amerikanska bilar, 50-talsmusik och gamla mopeder så fanns det även en relativt stor marknad med retroprylar och vintagekläder. Och en massa nytillverkat också.


Detta hamnade i ryggsäcken och togs hem. Jag hade redan MW-burken, men min har ett grått fält i mitten och jag vill gärna att det skall vara svart som på denna. Framför den en miniatyr av Rolf Palm.
    Den svarta vasen i mitten tillhör Caolinaserien av Nylund för Rörstrand, men är en annan form än de jag hade innan. Till höger om den ett teakäpple, och framför den ett set med kniv och liten skärbräda av Jens Quistgaard.
    Den stora rödorangea plattan skall sättas på väggen och är från Upsala-Ekeby. Och längst fram till höger ett rostbrödställ med fin form och i stort sett samma färg som den limegröna som Gustavsberg har på Coloradoserien. Denna är dock engelsktillverkad, men passar utmärkt ihop med dessa!


Jag måste visa några fina bilar också eftersom det fanns gott om sådana. Först en Corvette från slutet av 50-talet som man verkligen inte ser så ofta i trafiken.


Och två Ford Thunderbird från ungefär samma tid. Dessa ändrade utseendet några år senare och blev mycket fulare. Inga billiga åk! Men fina!

1 kommentar:

Blog27999 sa...

According to Stanford Medical, It is in fact the one and ONLY reason this country's women live 10 years longer and weigh an average of 19 kilos less than we do.

(And realistically, it has absolutely NOTHING to do with genetics or some secret diet and really, EVERYTHING to do with "HOW" they are eating.)

BTW, What I said is "HOW", not "WHAT"...

CLICK on this link to discover if this brief quiz can help you decipher your true weight loss possibility