söndag 22 juni 2014

Ekeby golvvas

Inte lätt att hitta något nu i midsommarhelgen, men idag ramlade jag på en golvvas från Upsala-Ekeby. Jag hade den större varianten tidigare i samma färg så det var trevligt att kunna ställa dem bredvid varann!
    Denna är 34 cm hög och har det fantasifulla namnet "Nr 356". Och den större som jag hade innan är 44 cm hög och har namnet "Nr 14"!


Formgivare är Vicke Lindstrand, och dessa tillverkades mellan 1944-1953. Jag hade lite tur att även denna var i samma färg, men annars så tillverkades de i fyra färger - vit, blå. brunbeige och vinröd.
    Den vita ser man oftast på bild i alla fall, för det är sällan man ser dessa ute för försäljning. Det finns fler storlekar, men jag har inte tänkt att samla alla storlekarna av denna.

4 kommentarer:

DeBeer sa...

En till blir det nog (i fallande storlek) så du får en trio?

form55 sa...

Nja, det blir nog inte det, men hittar jag en mindre till bra pris så kan jag nog inte låta bli.

Eva sa...

Den vasen har jag inte sett förut, men verkligen en ursnygg form! Den ska jag hålla utkik efter...
Det blev läckert med de två tillsammans.

Unknown sa...

Your Affiliate Money Printing Machine is waiting -

Plus, making money online using it is as simple as 1---2---3!

It's super easy how it works...

STEP 1. Choose affiliate products the system will advertise
STEP 2. Add some push button traffic (this ONLY takes 2 minutes)
STEP 3. See how the system explode your list and up-sell your affiliate products all for you!

Do you want to start making profits??

Your MONEY MAKING affiliate solution is RIGHT HERE