söndag 2 december 2012

Senaste loppisfynden

Trots mörker och vinterkyla har jag släpat mig ut på helgmornarna för att leta efter fina saker. Nog har jag fått in en del, även om man alltid hoppas på bättre grejer.
    Men en grej har jag sparat till ett eget inlägg senare i veckan. Den innehåller favoritträslaget teak och har fin form!


Lite av varje som synes! En orange koldburk denna gången samt en Margreteskål i samma färg för en tia. I mitten en grön Refflavas från Gullaskruf för 30 kr. De två dricksglasen till höger om den är från Svenska Amerika Linjen (SAL) - en tia styck.
    Ytterligare en röd solögalykta från Reijmyre för en femma och skeden från NilsJohans Capri kostade hela en krona! Det pyttelilla glaset har en etikett från Gullaskruf och var också billig - fem kr. Den tyska svampvasen köpte jag på troligtvis Göteborgs billigaste loppis för endast två kronor!
    Än så länge går det att fynda en röd Aladinlykta från Höganäs för en tjuga, men som ni kanske har läst här så spår jag att dessa blir mycket dyrare om ett par år.


De röda glasen från Reimyre köptes på Myrorna i veckan. 15 kr/st var ett bra pris och jag hade redan tre st förut.
    Den gula plastmuggen från Gustavsberg köpte jag för ett tag sedan. En av mina bloggkollegor var intresserad av den och bad mig leta efter fler. Så i torsdags kunde jag köpa två till fast i andra färger. Någon som vet om dessa finns i grönt?

8 kommentarer:

Gunilla sa...

Tack snälla du!!!

Gila sa...

Fina fynd, det börjar bli allt mer färgglatt bland dina inköp :-)

form55 sa...

Gunilla - vi retrobloggare brukar ju hjälpa varann om vi kan.

Gila - Jag skall behålla några av de röda glasen på bild två. Resten skall bort.

Anonym sa...

Jag har sett tre st i grönt på en loppis där jag bor.

Jesper sa...

Många trevliga saker du har hittat ser jag. Mycket snygga färger.
Jag har mailat dig angående min adress, men vet ej om du fått mailet?

Fick tillbaka ett mail där det stod att din mailbox var full?
Du kan väl kolla och höra av dig igen om det inte skulle ha kommit fram! MVH/Jesper

Johanne sa...

Jag skulle vilja mejla dig med en fråga men din postlåda är full.

Lybtar sa...

Det här visar ju att det tydligen går att fynda i Göteborg. Helt underbara saker.
Skrattar lite åt kommentarerna att din inbox är full. Det är jobbigt att vara populär :)

Anonym sa...

Tack för fin blogg! inspirerande som tusan. Har märkt att många retrobloggare verkar gilla aladdin-lyktorna. Som nybliven mamma har jag fått veta av BVC att man ska undvika/vara aktsam med lampor som eldas med lampolja. Lampoljan kan orsaka kemisk lunginflammation hos små barn, om de andas in utspilld lampolja. Vill inte vara tråkig men jag känner att det vill jag inte riskera och väljer levande ljus istället. Usch jag blev tråkig..jag avslutar med att säga ännu en gång att du har verkligen en fantastisk blogg, mycket inspirerande, så stort Tack!