söndag 18 november 2012

Nyinkommet i helgen

Lite dålig utdelning mängdmässigt men man får vara nöjd med helgens fynd ändå. Som vanligt är det mulet och regn så det får bli blixtbilder.
    Hittade idag ytterligare en Osram Stella elljusttake som jag köpte två likadana förra året. Ett ställe hade redan börjat rea ut dem och jag var först att få välja. 20 kr/st var ett bra pris, men då ingick inte de röda manschetterna som egentligen hör till.
    Kannan från Röstrands Blå Eld har ett överglasetat märke på andra sidan så den är säkert andrasortering, men då var den å andra sidan riktigt billig. Och en vit Ekebykruka köptes idag också.


Plåtburkar hittade jag en hel del av i helgen. En av dem köptes dock förra helgen och en för några veckor sedan.
    Dessa kommer jag inte att behålla. En är reserverad för ett eventuellt byte och tre säljer jag på facebook just nu. Den med hjärtan på som står på den gröna burken vet jag inget om - resten kommer från danska IRA och Laurids Lønborg.

10 kommentarer:

Lybtar sa...

Fanns det alltså andra sortering på ¨Blå eld. det visste inte jag. Trodde att de inte gick till försäljning alls.
Väldigt många plåtburkar. Hoppas du får riktigt bra utdelning :)

Gila sa...

Oj vad du hittar burkar, fina!

trillivippa sa...

Tjusigt! Blå eld-kannan är så otroligt snygg i formen!!

Lilladockan sa...

Åh burkarna! Den avlånga gröna med blommor hade jag gärna haft. Har en likadan i turkost/lila. Å andra sidan så är jag rätt säker på att jag inte behöver fler plåtburkar ;)

Helena Högberg sa...

Blå eld kannan har stått på min önskelista länge, allrahelst skulle jag vilja ha en röd :)

Ulrika på Leta Retro sa...

Den där elljusstaken är jättefin! Vet du var man kan köpa lampor till den?

Maria på tid och rum i Årsta sa...

Har du sålt den gröna med hjärtan? Om inte så köper jag gärna den.

form55 sa...

Den är tyvärr såld. Den var väldigt eftertraktad! Fick 420 kr för den.

form55 sa...

Ulrika - vet inte pga att mina fungerar så jag har inte behövt leta efter sådana.

Ulrika på Leta Retro sa...

Ok söker vidare!