lördag 17 november 2012

Colorado TV-fat med koppar

Jag har nyligen kompletterat med två nya färger på faten - vit och limegrön. Man ser oftast de ljusblå och svarta faten på marknaden.
    Nu är jag på jakt efter ett mörkgrönt och ett gult fat, och de bör finnas. Ser du något så kontakta mig gärna!


Koppar till faten har jag däremot bara fått tag på ljusblåa och limegröna. Ser man svarta fat med kopp så är kopparna nästan alltid limegröna, men svarta koppar bör också finnas. Troligtvis de andra färgerna också.
    Koppen ser ut som en Spisa Ribb eller Adamkopp men är lite lägre. Höjden är 57 mm och diametern i mynningen 83 mm och de är i stort sett alltid omärkta. Ser du någon så är jag väldigt intresserad av att få köpa den! Min mailadress hittar du på sidan.

3 kommentarer:

trillivippa sa...

Attans så snygga! Bra att du skriver ut måtten på kopparna, måste börja ha med mig ett måttband i handväskan så jag kan kontrollmäta om jag hittar någon kopp...

UpsalaEkeby sa...

Ett litet tips på en handlare i Malmö som har svarta koppar:

http://www.nirvanafurniture.com/

Kika under "Glass & Ceramics" så hittar du det.

form55 sa...

trillivippa - ja, måttband borde man alltid ha med sig. Jag har en pocketvariant hemma som man alltid glömmer.

UpsalaEkeby - Jag hittade bara ett svart fat med limefärgad kopp!