tisdag 9 augusti 2011

Grytunderlägg i teak

Nu är det verkligen dags för ett inlägg med teak igen! Första bilden visar ett stort underlägg på hela 30 cm som passar perfekt till en fin gryta jag har (skall visa den senare). De två mindre är finurligt frästa så att det blir ett fint mönster där skårorna på båda sidorna möts.
    Nästa bild visar fyra fyrkantiga teakplattor (behövs oljas in ser jag) som möjligen är smörgåsplattor eller något annat, men de går säkert att använda som grytunderlägg också för de är ganska stora (19 x 19 cm). Den med kulor hittade jag idag för 10 kr, och en sådan fanns i hemmet när jag växte upp, fast lite mindre.


1 kommentar:

khina sa...

Smörgåsplattorna brukar jag som underlägg till allt möjligt som jag vill skona matsalsbordet för. Olja, vinäger ketchup mm. De två mindre underläggen med mönster va ju snygga... Har inte sett nån förr.