lördag 3 maj 2014

Två nya Digsmed

Jag har en hel del saker från Digsmed, men långt ifrån allt. Dessa två blev inköpta på bakluckeloppisen!
    Fler saker har köpte där och på andra loppisar nyss, men jag inväntar morgondagens eventuella fynd så visar jag dem då.


Idag blev det den fyrkantiga brickan för 70 kr. Jag har sett dem flera gånger på antikmässor, men priset där har legat åtskilligt högre.
    Glasinsatsen var inte med, men den köpte jag för ett par veckor sedan för 20 kr. Fast den köpte jag åt två andra serveringsfat från Digsmed som jag behöver flera stycken sådana till. Vill bara ha rökfärgade.


Och en gedigen skål blev det förra helgen på samma loppis. Det var en handlare som står på flera antikmässor som hade tagit med den. Men han ville ha 200 kr - samma pris som på antikmässorna. Men jag kunde pruta till 150 kr i alla fall.

1 kommentar:

Catherine N sa...

Mycket fina!