torsdag 29 maj 2014

Majonaloppisen

Då var det dags igen för den stora årliga loppisen i Majorna. Vädret var bra, säljarna var många och Stina (Allt det gamla goda) hade kommit hit för att gå på loppisen. Bästa tänkbara förutsättningarna alltså.
    Men egentligen blev det lite dålig utdelning i förhållande till det enorma utbudet! Men en ryggsäck med prylar kom jag hem med i alla fall. Har även tagit med ett par saker som jag köpte dagen innan och efter loppisen.


Porslin och keramik. Entreskålen hade jag en innan, men man kanske kan få byta till sig en i en färg jag inte har av någon. Fatet är från Bo Fajans och äggkoppen från Rörstrands picknickserie som för övrigt kostade en krona!
    Den fyrkantiga vasen är dansk och skall undersökas närmare sedan. Tobaksburken av Marianne Westman köpte jag dagen innan.


Här lite blandat. Salladsbesticken hade jag likadana innan, men är priset rätt så hindrar inte det att man köper ett par till. Armbanden i teak har jag flera innan. Skall använda dem till ett projekt när tid och lust infinner sig.
    Även galgen har jag några innan, men ingen precis likadan mässingsljusstake av Hans-Agne Jacobsson som jag köpte för en tia.


En bok om skulptören Henry Moore - fackböcker är alltid trevliga att ha i hyllan, och en bunt vykort som jag här visar ett urval av.
    Den finska glasvasen köptes häromdan, och jag har tre liknande innan. Frågan är om jag har plats för dem egentligen...


Ett par krukväxter fick jag med mig hem också. Dessa hittar man gärna inte i blomsteraffärerna. Sprättiväg och Elefantöra. Hoppas att jag kan hålla dem vid liv!
    Köpte även ett par skor, två CD-skivor och lite annat smått och gott. Inga jättefynd, men jag kom inte hem tomhänt.

3 kommentarer:

Helena Högberg sa...

"Sprätt iväg-blomman" har mamma hemma. Det brukar komma smått i de andra krukväxterna som står i närheten. Sedan brukar hon vara smått irriterad på de små fröna som ligger på golvet emellanåt...så du vet vad du har att vänta :)

Anna sa...

Heter den Sprättiväg? :) Vad skoj! Mamma hade den hemma när jag var liten. Det kom små skott i alla krukor runtomkring ;)

Blogger sa...

In this manner my colleague Wesley Virgin's biography begins with this shocking and controversial VIDEO.

You see, Wesley was in the army-and soon after leaving-he discovered hidden, "SELF MIND CONTROL" tactics that the CIA and others used to get whatever they want.

These are the EXACT same secrets many famous people (especially those who "come out of nowhere") and elite business people used to become wealthy and successful.

You probably know how you use only 10% of your brain.

Really, that's because the majority of your brain's power is UNTAPPED.

Perhaps this expression has even occurred INSIDE OF YOUR own mind... as it did in my good friend Wesley Virgin's mind about 7 years ago, while riding a non-registered, trash bucket of a car without a driver's license and $3.20 on his banking card.

"I'm absolutely frustrated with going through life paycheck to paycheck! Why can't I turn myself successful?"

You've been a part of those those types of thoughts, isn't it right?

Your own success story is going to happen. You just have to take a leap of faith in YOURSELF.

CLICK HERE TO LEARN WESLEY'S METHOD