söndag 4 maj 2014

Fina fynd

Här kommer några saker som jag har köpt nyligen som jag gillar och inte har visat. Har även köpte en del bestick t ex, men inte av de serierna som jag gillar och vill behålla.
    För jag har bestämt mig för att från nu endast visa saker som jag gillar och har köpt för att behålla här. Något undantag kan jag göra beroende på ändamålet.


En teakskål till behövde jag knappast, men magkänslan sade åt mig att jag ville ha den. Bäst att lyda magen - den är viktig i sammanhanget! En hundralapp fick jag ge för den.
    I skålen står en "kopp" från Rörstrand Entré. Det är den mindre fotlösa varianten. 65 kr på Myrorna är ett rejält fynd! Märkningen syns inte i det mörkblåa. Även den pyttelilla organiska teakskålen köptes på Myrorna för 25 kr.
    Blomrukan av Kåge köptes på bakluckeloppisen idag för 25 kr. Det är den minsta modellen av minst fem storlekar. Jag har nio stycken (nu tio) i olika storlekar sedan tidigare, dock ingen i den största storleken.
    De två små teakföremålen trodde säljaren var servettringar. En av dem har en sliten etikett som säger ARÖD. De var i alla fall tillräckligt snygga för att följa med hem för 20 kr/st - vad det än är.

Inga kommentarer: