torsdag 26 december 2013

Vit Rörstrand Caolina

Detta är julklapp nummer två till mig själv. Också köpt i en antikaffär så tyvärr inget loppisfynd. Det är mellanstorleken som är ny, så nu har jag alla tre storlekarna i vitt!
    Den finns även i svart, och där har jag än så länge bara mellanstorleken - dock har jag två likadana sådana. Har även en dubblett på den största vita - tyvärr andrasortering på den, men den var så billig att jag köpte den ändå!


Höjdmåtten på dessa tre är 22, 26 och 31 cm. Om någon har den lilla svarta i oskadat skick så kan jag tänka mig att byta bort dessa två dubbletter mot den. Kan nämna att det är Gunnar Nylund som är pappa till dessa.
    Mer info om Caolinaserien hittar du i tidigare inlägg här i bloggen. Men googla hellre än att använda sökfunktionen i bloggen, för den funkar inte helt bra.

2 kommentarer:

Catherine N sa...

Väldigt vackra, vore kul att se dem i svart. Sen så började jag fundera på det där med tre. Varför är det så att tre är så mycket mer estetiskt än två eller fyra. Vad är det i vår hjärna som säger det? Själv så kan jag inte sätta fram ett jämnt antal, det ska vara ett, tre eller fem, oavsett om det handlar om vaser, ljusstakar, antal blommor i vas etc etc. Däremot stora saker som fåtöljer eller blommor i krukor, då går det bra med jämna tal. Hmm, tål att tänkas på, om man nu inte har annat att ägna tankarna åt ;)

form55 sa...

Som du säger så är det snyggast med ojämnt antal. Då blir det svårt när jag har alla svarta också, för då blir det sex st tillsammans! Kanske är lösningen att man får nöja sig med två svarta! :)
Den svarta finns bild på i tidigare inlägg.