söndag 20 oktober 2013

Nyfyndat

Nu har det gått en vecka sedan förra inlägget. Men det har blivit mörkare ute och på vardagaren har man ingen chans att ta bilder utan blixt. Och min kamera kan inte längre ta skarpa bilder med blixt!


Här syns det bästa som har inkommit sedan sist. Men jag har nya Coloradodelar som jag visar separat om några dagar.
    Tre assietter ur Bo Fajans fruktserie "Labyrint". Jag har svarta förut, men de finns i några färger till. Vasen med hänkeln är från Upsala-Ekeby. Se även nästa bild. Den blåa glasvasen är av PO Ström i fint skick som jag hittade på en loppis för en tia som hade varit öppen i 2,5 timmar!!
    Till höger om den en gul "kopp" från Rörstrand Entré, och från samma serie även den gråa grytan - tyvärr utan lock. Två röda Aladinlyktor från Höganäs också - en av dem obanligt stor. Ströaren med ett P kostade bara en femma, men den är skadad. Proppen var fin, och bara den är väl värd en femma tycker jag. Colorado säger de flesta, men skall man vara petnoga så är det inte det.
    Till höger om den en kryddburk (CURRY) av Signe Persson-Melin som jag bytte till mig av en annan samlare av dessa. Och två små träspadar i teak.


Bild på UE-vasen (?) som jag hade förut och den nya till vänster. Lite större och mer spräcklig glasyr, men det kan vara en naturlig skillnad i spridningen.


Entrékoppar hade jag i tre färger förut, men med den gula så blev det nu fyra. Jag har inte sett någon röd, så kanske finns det bara röda skålar av den större modellen.


Även en skärbräda av teak från Digsmed fyndades i veckan. 45 kr gav jag, och jag hade inte den storleken förut!
    Har fått en ny idé angående dessa skärbrädor som ni nog får se vad det lider!

1 kommentar:

DeBeer sa...

Som vanligt levererar dina ställen. Lite häftigt är att inte fynden tar slut? Själv har jag haft dålig utdelning ute på jaktmarkerna. Kommer mest hem med "andra saker" men man får väll vara glad för det!