lördag 26 oktober 2013

Nya Coloradodelar

Jag försöker ständigt att komplettera min servis och tack vare bra byteskompisar så har det blivit flera nya objekt till samlingen. Även något Traderaköp har det blivit.
    Dessa delar är nya! Och jag har eventuellt fler delar på ingång!


Här är det den vita löksoppskålen med vitt lock som är ny. Jag hade några vita skålar förut, men inget vitt lock!
    Så kära vänner - ser ni vita lock så letar jag efter fler. Tre stycken närmare bestämt. Även om skål i valfti färg måste köpas också. Och jag har ingen gul, och det bör finnas. Så den är också högintressant!


Den mindre av dessa gula karotter köptes ganska nyligen. När det gäller de gula så finns det även en ännu mindre som är 17,5 x 13 cm som jag gärna vill ha. Jag har sett en sådan en gång på en mässa, men den hade ett grönt märke från tillverkningen som inte var så prydligt.
    Den lilla storleken finns även i svart och kanske även i turkos. Dessa är jag också intresserad av.

 
Som synes har den vita senapsburken fått ett lock. Det betyder att jag nu har hela kryddsatsen i vitt komplett, liksom den svarta satsen och den limegröna.
    Skulle någon hitta det mörkgröna locket så skulle även den färgen vara komplett när det gäller kryddsatsen. Ett ljusblått lock finns också på önskelistan. Liksom alla delar i mörkblått.


Det största mörkgröna uppläggningsfatet kom häromdan, och det betyder att jag har alla tre storlekarna i mörkgrönt av uppläggningsfaten. Söker ett stort limegrönt sådant också - en av de få limegröna delarna som jag saknar.
    Det gula uppläggningsfatet är det minsta av de tre, och jag har inga andra gula - än.


Kaffekoppen i modell D har jag i ganska många färger, men den turkosa koppen saknades - fat hade jag. Men jag lyckades byta till mig den mot en limegrön.
    Nu har jag ändrat mig angående färgteorierna gällande den gamla och nya färgvarianterna på dessa. De äldre färgerna verkar ha kopp och fat i samma färg, men efter färgbytet så blev det svarta fat och koppar i annan färg.
    Nu är jag på jakt efter ett (eller fler) vitt fat. Och det finns.

Inga kommentarer: