söndag 13 oktober 2013

Fler BMF - och färre

Nagelmodulerna som gjordes av BMF har jag ganska många av. Både av den modellen där de sitter ihop i hörnen, och speciellt där de sitter ihop i mitten (modell S22). Men nu har jag insett att min lägenhet är för liten för att det skall funka med två stora stackar av båda modellerna.
    Så just nu byter jag ut S22:orna mot den andra modellen eftersom att jag har kommit fram till att de trots allt är snyggast i en större grupp. Har man ett tiotal av S22:orna så går det bra, men med 30-40 st så blir det för plottrigt.


28 st är det på bilden nu, och ett tiotal till skall det bli. Jag tog bilden på lite för nära håll, och när jag kom på det så hade det blivit mörkare i lägenheten.
    Jag har ljus som skall sättas i när den är färdigbyggd. Förut hade jag skålar och även fötter till den, men de skall nog inte sättas i denna gången.


På ett ställe såg jag en gång för flera år sedan att dessa är formgivna 1957, men om det stämmer vet jag inte. De allra flesta - även antikexperter - har inga andra mer detaljerade uppgifter än "någon gång på 60-talet"...

2 kommentarer:

DeBeer sa...

Men .... Skålarna & fötterna är ju det som är det lilla extra. De kan du väll inte ta bort?

Anonym sa...

.....HEJ, den dansk designade hallbyrån var snygg, fint köp!

Ha det!

Jeanette